Skövde

Så där då sitter man i en stuga på en camping i Skövde och ugglar.. Finns ju inte så mycket att göra nu.. Jag hade ju trott att vi skulle jobba övertid när vi var här nere fram till sju iaf.. Men se de får vi inte för Volvo lyder den nya övertidslagen blint. Så vi får bara jobba övertid på Tis, Tors och på helger så att de inte blir för många timmar.. Mycket dumt tycker jag. Klart att man ska få jobba om man vill, bara man inte mårdåligt av de och bränner ut sej så!!
Och så klart skulle jag glömma något i morse när jag åkte.. Neccesären lr hur fan de stavas den glömde jag iaf. Upptäckte jag nu så i morgon får jag åka och köpa tandborste, tandkräm och en tvål.
Bor tillsammans med en neger och en snubbe ifrån Kosovo.. Två riktiga typer, negern ligger bara i sin säng och han ler konstant.. Och han ifrån Kosovo sitter på bänken utanför och dricker öl och röker. Och när han rökt klart så tar han fram ny tobak och rullar en ny ciggarett!! Så har han suttit sen fyra fram tills nu och kommer väll att sitte så tills han ska sova..

De vi gör här i Skövde på Volvo är att vi byter ut en transportör i en blästerline, lagom skitigt å så ;) i den blästerlinen så blästrar de motorblock till lastbilsmotorer. Två killar har varit här i en vecka redan och demonterat transportören så jag är med på uppmonteringen av den nya. Så idag har vi monterat ytterhöljets 2 nedersta delar och de har varit jävligt vill jag lova för vi måste upp i taket med sektionerna som  vi ska montera och de är på de berömda håret att de går för de är så trångt å jävliigt för vi måste sänka ner dem igenom ett hål i ett golv.. Men vi kom ju på hur vi skulle göra så i morgon flyter de nog på hoppas ja.. Och ja de var inte nog med de.. Det miffot som konstruerat höljena kan ju inte vara så speciellt begåvad! De är säkert en sån där som aldrig varit ute och jobbat utan bara har en lite finar utbildning för mitt för bulthålen i flänsen som vi ska skruva ihop sektionerna med så sitter de en annan skruv till väggen på höljena så de får inte plats. Men antar att vi löser de oxå i morgon. De finns ju svets ;) hehe

Kommentarer
Postat av: Mia

Det låter som du har trevliga rums kompisar, du kan inte ha någon hemlängtan alls. :)

2008-07-25 @ 13:52:29
URL: http://miaimolkom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0