Bio, norge och Shopping :D

Ja nu var de ett tag sen jag skrev här ju.. Och de har hänt lite gerjjer :) i lördags var jag på bio och såg den nya Narnia filmen med en väldigt go tjej :) Sen va vi hem till mej så hon fick träffa lilla Siri slir.. Och Siri gillade henne jätte mycket och de förstår ja :)
I söndags så var de lite packning inför Norge jobbet som jag skulle på så i måndags bar de av uppåt i landet ända upp till Östersund och sen ut mot Åre och Norge.. Måste säga att de är riktigt fint uppöver när man komm emot Åre och Storliden bland fjälltopparna.. Såg faktiskt lite sön oxå!! Sen när jag kom in i Norge och åkte då E14 emot Trondheim och där var de oxå jättefint vägen slingrade sej efter en älv i en dalgång med jättebranta bergväggar på sidorna och rätt va det var så låg de något hus i bergsslänten. Mycket vackert :) Och man åkte och åkte på den där vägen och trodde de att snart kommer de ett stup och vägen tar slut så jag hamnar i havet men de gjorge de inte som tur var ;) Men de kom litestäder å så... Men tillslut  efter 12 timmar och ca 100 mil var jag framme i Malm som byn hette där vi bodde i en liten stuga.. Så de var hela måndagen de som gick åt till resan..
Sen på tisdagen bar de av mot pappersbruket där vi skule jobba och de låg i byn Folafoss.. De gick ganska bra att byta flingtorken som vi skull göra var lite krångel men de flöt på riktigt bra så vi var klara på onsdag eftermiddag vid 16 så då bestände jag mejj för att påbörja resan hemmåt och eventuellt stanna på något motell lr i någon stuga över natten men när jag kom neråt sveg så var jag intealls trött så då förtsätte jag ända hem de blev en dryg dag men de gick riktigt bra att köra.. Blev aldrig trött konstigt nog förutom en gång men då stannade jag och tog en liten promenad så jag fick lite luft sen var jag pigg igen och fortsatte ända hem.. 
Så igår och idag har jag tagit de lugnt var hem till mor å far och hjälpte dem att köra lite hö idag bara..
Han som jag jobbar åt nu undrade vad jag ville göra framöver åå lite sånt så han frågade väll om jag ville jobba hos han men han sa de inte riktigt rättut men jag såg på han att han menade de och så skulle vi ta ett snack framöver så vi får se vad som händer ;)
Ååå i morgon ska jag och shoppa med hon som jag var på bio med :D :D Vi ska till Bergvik så vi ska shoppa lite kläder och sen ska vi på IKEA lite :) och efter de ska vi handla mat och åka hem hit och laga mat och se på film!! Ser verkligen fram emot de :D Gillar henne riktigt mycket :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Det ser ut som det var en fin färd, men jag blev lite orolig när jag hörde att du sträck körde hem.

Hoppas det blir något riktigt smarigt du bjuder "henne" på ikväll. Fast det vet jag att du kommer att göra, du är ju en liten gormerare du oxå :)

2008-07-19 @ 12:18:56
URL: http://miaimolkom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0