Längtan!!

Just nu är jag lite nere av någon konstig anledning?!! Vet inte vad de är?! Men de kanske är de att jag är väldigt trött i huvet idag som gör att de snurrar en massa negativa tankar.. Men man måste ju få ha någon dålig dag ibland!! Man kan inte vara på topp jämt!
 Men jag nu lydder jag ett råd som Anna gav mejj!! Tänk på allt positivt du har!!
 Så nu sitter jag och längtar så fruktansvärt mycket till hösten så jag får sätta kängorna på fötterna och hatten på huvudet packa ner kaffetermosen ett korvpaket å ett par ved klabbar i ryggsäcken en morgon och ta min kära hund och bege mej till skogen med henne och väl där ute i skogen stryka kopplet på henne och se henne ge sejj av med stor lust och glädje!!!
 Och sen få gå och sätta sej på fårfällen vid något träd i skogen och bara känna hur solstrålarna som letar sej in emellanträden gör en starkare och friskare trots solen blir svagare när vi går mot mörkare tider!
 Och att få andas in den härligt "höga" friska höstluften som man känner renar varje liten cell i kroppen.
 Och att få tända en brasa och få sitta vid den och höra den spraka sådär gemytligt och att få slå upp en kopp kaffe och sörpla lite på i väntan på att hunden ska komma in från söket! När hon väl gör de kommer hon med fart och energi som bara den lyckligaste hund kan ha för att sedan ge sej av på ett nytt sök!
 När hon har försvunnit igen så känner man hur de kurrar lite i magen så man grillar en korv, och för varje korv du äter tycker du att just DEN är den godaste du någonsin ätit!
 Tänk att få luta sej tillbaks mot trädet ta ett djupt andetag och bara slapna av och njuta av att få uppleva detta!
 De blir jag glad av att tänka på och de är livskvalitét för mejj!!

Vad blir du glad av att tänka på när du är lite nere och vad är livskvalitét för dejj??




Snart, om 84 dagar så bär de av ut i skogen :)

Kommentarer
Postat av: Anna

va bra att du blev på bättre humör!!

2008-06-11 @ 10:36:10
URL: http://dalkullan_88.blogg.se/
Postat av: Virre

Hej Hjalle! Kikade in här på din blogg lite, och vilken fin hund du har=) ditt blogg-inlägg fick mig att börja smålängta efter lite kallare väder, för som det är nu i denna värmen får man ju inget gjort... Jag ska jobba natt sen jag, tar med mig vovven på arbetspasset=) Är tidningsbud 6 nätter i veckan men gillar jobbet!

Ha det fint//Mvh Virre-veronica från elevhemmet!

2008-06-13 @ 20:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0