Städar ut julen

idag har jag börjat städa ut julen. Bytte gardiner och har plockat ner alla stakar och adventstjärnor och satt upp alla fönsterlampor igen och så plockade jag ihop alla tomtar till en hylla så de underlättar när jag ska (om jag får lust/ork) packa ner dem och skicka dem till nordpolen lr vart de är tomten bor när de inte är jul?!

Och nu ska jag försöka ta tag i det berg med tvättade kläder som ligger i min säng för att jag ska kunna gå och lägga mejj. För unge herr Hjalmarsson kan faktiskt tvätta men är ingen hejjare på att vika och lägga in kläderna i garderoben så all tvätt under en låååååååång tid hamnar i tvättkorgen, ovikt. men då vet man att de ligger där någonstans när man ska ha de och de är ju lättare att hitta i ett berg med ovikt tvätt än i garderoben där faktiskt allt har sin plats!!?? Så efter denna lååååååga tid de tar för mejj att få tummen ur röven och ta reda på allt så hinner de bli ett halvt Mount Everest med kläder. Så för att herr Hjalmarsson ska få tummen ur så tänker han till!!!!! Och flyttar berget och lägger de på sängen så jag MÅSTE vika de för att kunna komma åt sängen för jag vill ju inte lägga ren tvätt på de skitiga och dammiga golvet!!

Smart jag är va?! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0