Sådå

Jaa ska ju försöka skriva här lite oftare hade jag ju tänkt och så ska jag försöka rikta in bloggen lite mer på viltvård och jakt!! Men kommer ju fortsätta skriva om vad som händer i mitt liv Så den ska få ett nytt namn!! "Hjalleman sundstôrps okrönte kung- Hans liv som jägare, student och sambo"

Lodjursjakt igår!! Vaknade strax före kl halv sex gick upp och kikade ut!! Hmm ca 1 dm nysnö och blåst som gjorde att de drev litegrann. Jaja, packa väskan och ut och spåra med Erik. Svårt att hitta något i snön som hade yrt halva natten. Efter ett par timmars spårande utan resultat så åkte ja och Erik till samlingen!'
Väl där hade de ett djur som gått in ca ett dygn innan i ett område och de var ringat då!! Och enligt spårningen så hade det inte gått ut!! Så ut med passkyttar och på med ett par gubbar och hund! Men efter ca 1 timme så hade de hittat utspår som var igenplogade eller hade yrt igen!! Så snabb samling och ställa om snabbt!! Eller nästan iaf var en av jägarna som halkade i diket med bilen så vi blev lite sinkade för de! När han väl var på vägen så åkte vi och ställde ut!!
Fick den äran att gå först av alla som skulle ut på den linjen jag skulle stå på och "ploga" så i över 1 km med snö till över knäna så kämpade jag på med ett par korta avbyten i "plogandet" Kan säga att de tog på den fete de!! Nästan så blodsmaken i munnen känns än!
Men väl på pass under min gran så ficka jag lite vila! Killarna med hundarna gick på och ganska snart hittade de legor uppe på en höjd och spår där ifrån med lite snö i så de följda spåren en liten bit till! Hörde hur hundarna drev i koplen för förarna så då knastrade de till på radion där de sa att nu släpper vi så pass upp!! Hundarna drev rätt långsamt i snön med de gjorde en liten liten bukt åt mitt håll så jag satt och pillade på säkringen och höjde bössan för jag visste att minsta skymt av katten så gäller de att vara med för vägen i ungskogen jag satt vid var väll knappt 2m bred så de gällde att vara kvick som fan om de skulle gå vägen men hörde hundarna lite sämre efter ca 1 minut så jag sänkte bössan och hundarna bara gläfsade lite då och då under några minuter sen hördes en dov smäll 5 sekunder gick sen kom en smäll till och direkt efter att den sova smällen ekat ut skrek de till i radion att de var klart!!
De var killen/gubben som hundförarna hade haft med sej och ställt av 100 m in i skogen på inspåren och katten hade ju gjort en lov och tänkte ta samma väg ut fast där stod hans banneman.
Katten var en hane på 24kg så det var en bjässe!!
Så vi lyckades även detta året oxå!

15 st är skjutna hittills så kanske hinner ut i morgon fm! Skulle varit ut i morse och spårat av iaf men var så slut efter plogandet så fick bli sängen!!



24 kg kissemiss ;) Riktigt fina är de :)

Veterinären med Siri slir i morgon för hon kliar sej i öronen så hon skriker och hon har någe grå-svart-brunt klet i öronen så de blir väll en kur med örondroppar igen tänker ja!!

Kommentarer
Postat av: emma

vilken bra titel på bloggen hörredu!

2010-03-02 @ 16:23:43
URL: http://eroticfusion.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0