Veterinären!!!



Var iväg med denna lilla fröken till veterinären i morse! Hon har legat och kliat sej i öronen så hon har skrikit!! Och har haft massa grå/svart/brunt gojjs i öronhålorna så jag har gjort rent lite då och då men de har blivit värre så de fanns inget annat än att göra!
Var lite spännande när jag kom dit med mitt yrväder för att se hur hon skulle reagera på folk och djur!! De var lite ylande och drag i kopplet men de lugnade sej rätt snabbt så de gick bra :)
Sen fick vi träffa veterinären och hon tog prov och de visade sej vara öron öroninflamation och svamp i öronen så vi fick penecillin och kortison droppar till öronen, och så tog hon ett prov mellan trampdynorna som visade att hon hade svamp/inflamation där oxå för hon har varit rosa mellan där. Och hon har legat och tuggat på fötterna som tydligen ska ha varit ett symptom på de! De borde jag nästan förstått innan. Så fick ett schampo till hennes tassar så de ska bli bra :)
Veterinären sa för att hon haft problem med öronen tidigare och tuggar på sinna tassar rätt ofta kan detta bero på att hon är allergisk mot något!
Tydligen vanligt bland Hamiltonstövare.. Så om de kommer tillbaks fick jag rådet att göra en Allergiutredning!! Så vi får väll se hur de går! Om de är allergi så räcker de oftast med att byta foder vilket jag redan funderat på för hon är inte helt ok i kistan. Som sagt vi får se!

Vinki vink

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0